joi, 20 iunie 2013

OMAGIU PĂRINTELUI JUSTIN








Părintele Iustin a plecat la Domnul. Am rămas orfani de un  mare  părinte  duhovnicesc  dăruit de Dumnezeu ţării noastre, un adevărat „apostol al neamului românesc”, iar  acum un  rugător  în cer pentru Biserică şi Ţară. 

A răbdat chinuri de nedescris în  închisorile comuniste de la Aiud, Baia  Sprie, Gherla şi Periprava. Jertfa părintelui, scrisă cu litere de sânge pe  filele  neamului  nostru, ne rămâne ca  un  îndemn la luptă şi sacrificiu, în aceste momente de grea cumpănă prin care trecem cu toţii.

I-am  trecut  pragul, copii, bătrâni şi  tineri, preoţi, monahi şi monahii. Pentru fiecare a avut mereu câte o vorbă bună, câte  un  sfat  ziditor  de suflet. L-am  asaltat de atâtea ori şi, deşi era obosit şi suferind, ne-a primit pe toţi, renunţând la puţinele ore de odihnă, pentru a  se  dărui  semenilor săi. Ne-a primit, ne-a iertat şi ne-a binecuvântat.

Câţi dintre noi, însă, i-am urmat sfaturile? Ne eliberam sufletele  de  poveri grele, care rămâneau toate pe umerii  părintelui. El se  ruga pentru noi toţi. Însă  dintre  noi, câţi am  renunţat  la păcate, făcând ascultare de părintele Iustin? Am  adus  cu  noi  şi am  lăsat pe seama rugăciunii  fierbinţi a părintelui  mii  de  boli  trupeşti şi  sufleteşti, neputinţe, depresii, apăsări, supărări. Mii  de  păcate. Plecam din chilia părintelui parcă zburând, plini de  harul  şi  rugăciunile  sale. Apoi ne întorceam la vechile  noastre  metehne. Părintele ştia şi suferea  mult  pentru  îndârjirea  noastră. Dar  ne ierta mereu pe toţi. Copleşit, însă, de  greutatea  păcatelor  mărturisite  de  cei  care  îi  treceau  pragul, părintele mărturisea:

“Când  ai de  a  face, ca  duhovnic,  cu ceata  aceasta nesfârşită de penitenţi, îţi trebuie o răbdare ca a lui Hristos  ca  să nu te  îngrozeşti de felul în  care  satana lucrează în lume cuprinzând sufletele oamenilor. Diavolul este foarte iscusit în a îndemna pe oameni la păcat şi foarte inventiv în a insufla păcatele de tot felul în inima oamenilor. Apăsaţi de greutatea păcatelor enorme, oamenii vin aici să şi le spună. Unele  păcate sunt grele  ca  iadul, te  îngrozeşti  ascultându-le, cad  peste tine, ca duhovnic, asemenea unor bolovani imenşi şi strivitori. Atunci stau şi mă rog să mă apere Dumnezeu de slăbiciuni sufleteşti şi de încrâncenarea inimii. Şi se risipeşte spaima păcatului grozav şi penitentul pleacă uşurat“.


Timp  de  17  ore  pe  zi, cu  pauze  foarte mici, părintele  primea  pelerini  din  toate  colţurile  ţării. Înţelegem, oare, măcar  acum  sensul  acestui  sacrificiu  imens? Alături de miile de oameni pentru care se ruga, părintele ardea ca o torţă vie pentru întreg neamul său. Dar constata, cu amărăciune, distrugerea tinerilor aflaţi  sub  influenţa  nefastă a Occidentului, pervertirea  copiilor prin  flagelul pornografiei, introducerea  măsurilor  de control şi  subjugare  a populaţiei, ruinarea  economiei  şi agriculturii, lipsa modelelor autentice, în sfârşit, toată criza  materială  şi spirituală  care zguduie şi acum ţara noastră. Spunea, cu tristeţe, părintele:

A  ajuns românul   nostru  acum de  batjocura  Occidentului, cerşetor  în  toată lumea, dar acesta  nu  este  decât  un  plan satanic care caută să  compromită  un popor ortodox ca  românii. Orice  străin care  ar   trece pe  la  noi  în  timpul  unei sărbători creştine, dacă intră să stea într-o biserică o oră  sau  jumătate  de oră îşi va da seama ce înseamnă ortodoxia  românească şi  ce  este  românul. Nicio  altă ţară nu se poate compara cu suferinţa  neamului  românesc, prin  numărul  mare de martiri, de mărturisitori pe care  l-a dat şi  prin viaţa  creştină  pe  care a dus-o fiecare deţinut în puşcărie, că nu-i  mai încăpeau închisorile, celulele, podurile  şi beciurile Securităţii. Ce putem să spunem de o naţie ce nu s-a făcut vrednică de o astfel  de  suferinţă? Se  poate  ea  compara  cu  una   suferindă?  România  nu e valoroasă prin aurul şi  alte  bogăţii  materiale,  aşa  cum  se  laudă occidentalii, pentru că astea pier degrabă, ci prin jertfa şi valoarea ei spirituală.”


Înţelegând sensul suferinţei neamului, părintele Iustin  profeţea  un nou  val de prigoană, urmare a păcatelor noastre. Era convins, însă, că românul, obişnuit cu greutăţile, va reuşi, prin rugăciune, să treacă peste nenorocirile ce vor urma.

„Oricum nu ne  vom şterge păcatele până când nu vom trece printr-un val aspru de suferinţă şi prigoană. Şi dacă azi  suntem aşa  cum  suntem, este din  cauză că Dumnezeu vrea să ne  pregătească  neamul  ca  să   se  înfăţişeze  curat, gata  spre Înviere (…) Românul  a   învăţat  că  din  această  criză  nu  vom  putea  scăpa niciodată decât ridicând mâinile la cer şi plecând genunchii noştri la pământ. Şi cu cât putem ţine noi mâinile mai mult la înălţime, cu atât Dumnezeu va veni cu mila Sa peste noi. Românul nostru este obişnuit cu viaţa aspră, este obişnuit să urce iarna culmile munţilor. Românul va reuşi, poate alţii nu vor reuşi…”


Noi, cei care am  primit  ajutorul  părintelui Iustin, suntem  datori să   ducem  mai  departe lupta sa pentru revigorarea neamului. Să  ne  întoarcem la satele noastre, să luăm în stăpânire pământurile noastre  strămoşeşti. Să  umplem  bisericile  noastre. Să  reînvăţăm  obiceiurile şi  tradiţiile  lăsate moştenire de bătrânii noştri. Să cinstim memoria martirilor noştri. Este ceea ce şi-a dorit părintele Iustin pentru ţara sa.http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/omagiu-parintelui-iustin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu